Nasveti za boljše spanje dojenčkov in malčkov – brez joka v sanje

Spanje ali natančneje, pomakanje spanja – je v prvih dveh letih otrokovega življenja eden izmed največjih izzivov za starše. Starši, ki so sočutni in odzivni na dojenčkove potrebe, se pogosto spopadajo z neprespanostjo. Zaradi prebedenih noči, se počutijo neuspešne in besne, posledica pa so nepotrebni občutki krivde in skaljeno veselje družine ob prihodu novega člana. Ko naj bi novopečeni starši uživali v spoznavanju dojenčka, začnejo zaradi neprespanosti dvomiti o svojih sposobnostih.

Prepričani smo, da bi bilo za vse starše čudovito, da bi imeli na voljo seznam predlogov, ki bi jih lahko preizkusili, dokler ne bi odkrili metode, ki bi njihovemu otroku pomagal lažje zaspati ter spati vso noč. Elizabeth Pantley je ustvarila prav tak seznam v knjigi »Otroško spanje – brez joka v sanje«. Z vami bomo v nadaljevanju delili deset korakov, ki bodo vašemu otroku pomagali spati vso noč.

1. KORAK: POSKRBITE ZA VARNOST

Ne glede na to, kako utrujeni ste, poskrbite, da bo na prvem mestu otrokova varnost.

  • Prepričajte se o primerni velikosti vzmetnice (med ležiščem in stranico posteljice ne sme biti več kot dva prsta razmaka),
  • rjuhe v posteljici morajo biti napete,
  • odstranite vse okrasne trakove, pentlje in vrvice,
  • ležišče naj bo na najnižji ravni postelje,
  • postelja naj bo v bližini, da boste dojenčka lahko slišali.

2. KORAK: POUČITE SE O OSNOVNIH ZNAČILNOSTIH SPANJA

Ponoči preživljamo cikle spanja, ki so podobni valovom. Plitvo in globoko spanje ter sanjanje se izmenjujejo vso noč. Med temi fazami pridemo za kratek čas na površje, a se ne zbudimo popolnoma. Takrat morda naravnamo blazino, popravimo odejo ali se obrnemo, svojega početja pa se ne spomnimo. Majhni otroci doživljajo enake cikle spanja, vendar so njihovi krajši in številčnejši, poleg tega pa več časa spijo plitvo. To pa je povezano z njihovim razvojem (rast možganov, telesni razvoj) in pa evolucijsko – preživetje (hiter odziv na neprijetne situacije – lakota, mokrota, nelagodje, bolečina, nevarnost).

3. KORAK: OMISLITE SI ZAPISNIK O SPANJU

Določite dan, kdaj boste začeli zapisovati podatke o spanju otroka. Zapiske ločite na dnevno in nočno spanje. Zapišite si, kdaj zaspi, kako, kje je zaspal in kje je spal, ter kako dolgo je spal. Zapišite si, kakšen je bil obred pred spanjem. Pri nočnem spanju si naredite razpredelnico in si vsako spremembo ali bujenje zapišite ter zabeležite uro. Ne pozabite napisati trajanje budnosti ter kako ste ga nazaj uspavali.

4. KORAK: PREUČITE PREDLOGE IN IZBERITE TISTE, KI SE VAM ZDIJO NAJPRIMERNJEŠI

Za dojenčke stare do štirih mesecev: 

  • Ko otrok zaspi, ga vedno odložite v posteljo.
  • Poskusite dojenčka dati v posteljico, ko je zaspan, ne pa ko že spi. Če bo otrok kazal nezadovoljstvo, ga poskusite božati, zibati, lahko ga tudi dvignete in podojite, čez čas pa ponovno poskusite.
  • Pri nočnem hranjenju se hitro odzovite na jok dojenčka ter ga hitro nahranite, tako se ne bo povsem prebudil in bo zato prej in lažje nazaj zaspal.
  • Dojenčku pomagajte razlikovati med dnevom in nočjo, naj dojenček podnevi ne spi predolgo, bodite pozorni na znamenja utrujenosti ter poskrbite, da mu bo udobno.

Za dojenčke od štirih mesecev do otrok starih dve leti:

  • Poskrbite, da otrok podnevi ne bo nikoli lačen.
  • Bodite pozorni, kaj vaš malček poje nekaj ur pred spanjem (izogibajte se sladkim stvarem, skritemu kofeinu in drugim poživilom).
  • Pred spanjem poskrbite za obred (mirno kopanje, zibanje, petje, branje, itd.).
  • Odhod v posteljo naj bo zgoden.
  • Imejte dnevno rutino. Otrok naj hodi čez dan redno spat, nočno spanje pa naj se razlikuje od dnevnega.
  • Pomagajte otroku, da bo zaspal brez vaše pomoči. V postelji naj mu bo prijetno, počutiti se mora varnega.  Ponudite mu ninico za spanje, uspavajte ga z določenimi besedami – na primer “ššš” ali s petjem, glasbo, zvoki.

5. KORAK: NAREDITE NAČRT SPANJA ZA VAŠEGA OTROKA

Napišite si cilje, ki si jih želite doseči (otrok zaspi brez sesanja, trudila se bom sprostiti, pozorna bom na znamenja utrujenosti, itd.). Določite večerni obred (približen čas in dejavnost), zapišite si kakšna je dnevna rutina (čas in dejavnost), napišite si načine, kako boste reagirali ob otrokovem nočnem bujenju in kako boste otroku ponovno pomagali zaspati.

6. KORAK: URESNIČUJTE NAČRT DESET DNI

Bodite vztrajni in potrpežljivi ter načrt izvajajte 10 dni.

7. KORAK: PO DESETIH DNEH ZAPIŠITE OPAŽANJA

Sedaj je čas, da si zapišete opažanja, preučite uspeh in načrt po potrebi spremenite.

8. KORAK: PREUČITE REZULTATE IN NAČRT PO POTREBI PRILAGODITE

Načrt vzemite pod drobnogled in vanj uvedite vsako spremembo, za katero ste ugotovili, da pomaga vašemu otroku bolje spati.

9. KORAK: NAČRT IZVAJAJTE ŠE 10 DNI

Prilagojen načrt izvajajte še deset dni.

10. KORAK: VSAKIH 10 DNI BELEŽITE OPAŽANJA, PREUČITE REZULTATE IN PO POTREBI NAČRT DOPOLNITE

Ob pomoči načrta za izboljšanje spanja lahko napredujete le, če ste naredili vse korake. Ti koraki vam bodo namreč pomagali ugotoviti, kako najbolj učinkovito uresničevati načrt in izboljšati spalne navade vašega otroka.

 

In še zadnji nasvet, globoko vdihnite in izdihnite. Naj vas potolažimo, da bo tudi to minilo. Še preden se boste dodobra zavedali, bo vaš otrok spal in prav tako tudi vi.

Vir: Pantley, E. (2017). Otroško spanje – brez joka v sanje

  • Nataša Ljubljana 29.04.2021

    Pohvalila bi strokovno svetovanje prodajalke, zelo sem zadovoljna z izbiro in sedaj spim brez bolečin

    Dve leti sem preverjala ponudbo na tržišču, ki je precejšnja in vedno je nekaj manjkalo. Sem alergik in razni dodatki, ki jih dodajajo (aloja in podobno) zame ne pride v poštev, ravno tako ne ležišče iz lateksa. Običajno sem prejela informacijo, da je potrebno ležišče po 5 letih zamenjati. Mama ima že 10 let Meblov jogi s katerim je zadovoljna in je še vedno udobno. Zato sem se odločila in se oglasila v BTCju v vaši poslovalnici, kjer sem povedala svoje težave in želje. Gospa mi je strokovno predstavila ležišča ki so primerna zame. Odločila sem se za vzmetnico Perform, za katero me je prodajalka opozorila, da je trše ležišče. Vesela sem, da sem se odločila za to ležišče, saj po dolgih letih zopet lahko spim na trebuhu ali hrbtu in se zjutraj zbudim brez bolečin v križu in se ponoči ne zbujam zaradi pregrevanja. Hvala Meblu, ker skrbi za kvaliteto ležišč in posledično kvalitetno spanje. Želela bi pohvaliti gospo Lidijo, ki dela v vaši trgovini v Ljubljani Hala A BTC. Po njeni zaslugi, ker mi je prisluhnila, kaj potrebujem, ker res pozna vaša ležišča in mi je znala svetovati, po njenem nasvetu naj pridem preverit v vašo trgovino, kjer sem dobila še preostale potrebne informacije, sem se odločila za nakup. Ležišče sem že dobila in na njem tudi že spala. Zelo sem zadovoljna. Pohvalila bi tudi fanta, ki mi ga je pripeljal. Kapo dol vaši ekipi. Vam že delam reklamo…od ust do ust  je bila vedno najboljša.

  • Mojca M. Ljubljana 28.01.2021

    Kar sem se naučila – pri menjavi vzmetnice, se ne sme odlašati

    Z mojo vzmetnico mebloJOGI sem zelo zadovoljna. Dokončno sem se za to znamko odločila, ko sem ob bivanju v tujini spala na 10 let starem mebloJOGI-ju in se prenehala zbujati po 5-6 urah spanja, kljub utrujenosti. Vedno sem verjela, da mi ustreza trdo ležišče, čeprav so se mi v zadnjih letih stopnjevale bolečine neznanega izvora v hrbtu, kolku,… Sumila sem na ležišče, a bolj mehko ležišče mi nikoli ni dalo prave podpore. Zdaj vem, da za mojo (drobno) postavo trda vzmetnica sploh ni dobra izbira. Potrebujem pa res kakovostno in udobno ležišče, ki nudi ustrezno oporo. To sem našla v vzmetnici Perla+ Normal. Po dolgih letih spet spim 8+ ur brez bolečin – te so začele v celoti (celo tiste vztrajne, ne le jutranje) izginjati po 2 tednih spanja na Perli. Kar sem se naučila – pri menjavi vzmetnice, se ne sme odlašati. Predlagam kakovost,  četudi stane nekaj več.

  • Andrejka M. Š. Nova Gorica 01.10.2020

    Izbrala sva mebloJOGI® Woody in od takrat spiva trdno kot polh

    Spanje na novem jogiju je res odlično. Res sem rabila nekaj dni prilagajanja, a zdaj ga ne zamenjam za nič na svetu. Prej sem se zbujala pri vsakem moževem obratu, zdaj pa sploh ne čutim, kdaj se obrne, vstane… Spim trdno kot polh 🙂 in se zbudim spočita.

  • ŠENT - slovensko združenje za duševno zdravje Ljubljana 12.10.2020

    ZAHVALA podjetju MEBLO INT d.o.o.

    Zahvala podjetju MEBLO INT d.o.o. za donacijo vzglavnikov za potrebe stanovanjskih skupin ŠENT.

    Hvala vam za solidarnost in pomoč.

    Predsednica prof.dr. Vesna Švab

    V Ljubljani, 08.oktober 2020

--

let izkušenj v izdelavi vzmetnic

--

+

naspanih uporabnikov mebloJOGI®

--

opremljenih hotelov in ostalih objektov
  • English
  • Logo Header Menu